Zondag 28 juli 2013

28 juli 2013 - Wald im Pinzgau, Oostenrijk

Vanmorgen werden we redelijk op tijd wakker  (8.00 uur) in ons nieuwe bed. We hadden heerlijk geslapen allemaal. Na een een lekker ontbijtje in het restaurant besluiten we vandaag in Königsleiten te blijven en het dorpje wat beter te leren kennen. We wandelen het hele dorpje rond. Overal mooie chaletjes en wat ons opvalt heel veel Nederlandse eigenaren. Na een zoektocht voor een pinautomaat vinden we die vlakbij de supermarkt waar ik gisteren boodschappen heb gedaan. Was me gisteren niet opgevallen ! Nu met wat meer cash op zak keren we terug naar de Sterngücker. We pakken lekker een boek en installeren ons op het balkon. De zon is hier op 1600 meter veel krachtiger dan lager en er wordt hier ook gewaarschuwd dat je je goed moet insmeren. Dat doen we dan maar. En inderdaad als je hier een uurtje zon pikt ben je snel een tintje bruiner (of rood). 's Avonds eten we in het restaurant weer een heerlijke maaltijd. Wat een goede keuken hier ! We krijgen eerst een lekker kop nuddle suppe en dan krijgt Carlo een soort biefstuk met gebakken uienringen en gebakken aardappeltjes. Lars heeft gisteren spaghetti bolognese uitgezocht voor vandaag en ik een heerlijk gebakken witvis met pasta en een groente tagliatelle. En na .... chocolademouse met slagroom. Jeetje als dat zo door gaat ben ik zaterdag een paar kilo zwaarder. Vandaag ook op het balkon even kennis gemaakt met de buurtjes. Ze komen uit de Achterhoek wat ik meteen al had gehoord aan hun accentje. Ze zijn hier vorig jaar ook al een week geweest en we wisselen wat tips uit voor leuke uitstapjes. Afhankelijk van het weer gaan we morgen of met de gondellift nog hoger de bergen in of we gaan rodelen in Zell am Ziller. We spelen een spelletje galgje en ik doe met hulp van Carlo een grote was in ons bad. Met de hand lakens uit wassen niet echt vakantie maar ja .... als ik ze had laten liggen had ik ze weg kunnen gooien denk ik. Ze stonken een uur in de wind. Nu hangt alles fris op het balkon. Hopen dat het niet wegwaait vannacht. Ach we zien wel. Welterusten !!!