Maandag 29 juli 2013

29 juli 2013 - Wald im Pinzgau, Oostenrijk

Vanmorgen waren we om half negen op gestaan. Ja Carlo leert echt uitslapen hier. Het is 's morgens redelijk fris zo'n 16 graden maar. Omdat er toch wel wat wolken hangen besluiten we af te dalen naar Zell am Ziller. In het dal is het aanmerkelijk warmer, sterker nog het scheelt zelfs 8 graden. Best veel. In een goed half uur zijn we beneden in het dal. We parkeren de auto midden in Zell am Ziller en gaan op zoek naar de sommer coaster. Helaas na even zoeken, op de kaart die ergens hangt en op alle bordjes moeten we toch in ons beste Duits maar even navraag doen in een winkeltje. Het blijkt dat we aan de overkant van het dorp moeten zijn. Ja als een dorp in een dal ligt met links en rechts bergen dan kan zo'n rodelbaan dus aan 2 kanten liggen. We zoeken de auto weer op en rijden de richting op die ons gewezen is. En ja hoor daar ligt het. Blijkt dat we er op de heenreis zelfs hebben stilgestaan om de weg te zoeken !! Lars en Carlo besluiten samen te gaan. We kopen twee kaartjes. Er is wel een rij maar even wachten hoort er bij. En dan gaan ze. Het is een leuke rit. Ik zie er helaas niet veel van. Waar ik sta zie ik slechts een piepklein stukje van de baan. Ondanks dat ze er redelijk opgevouwen inzitten met zijn tweetjes (zie foto's) was het wel een vette afdaling. We besluiten een ijsje te nemen bij het restaurant. Ik zie een yoghurtcoupe staan in het menu en die lijkt me erg lekker dus die bestel ik. Maar dan komt er toch een bokaal ijs met yoghurt. Jeemig ik heb de rest van de dag niks meer nodig. Bij de coaster kan je ook een zogeheten "base jump" kan maken. Onze die-hard Lars wil het wel proberen. "Pap ga jij ook ?". Carlo: "Nou ik moet eerst eens kijken of ik dan wel mijn salto's kan maken vanaf de hoogste tree ?" uuuuuhhhh nee dus ! ha ha ! Maar Lars wil wel. En hij springt ook nog !! Ik film het vanaf het dakterras van het restaurant. Jeetje wat een lef voor zo'n menneke. Rond 14.00 uur gaan we weer eens lekker klimmen richting Königsleiten. Onderweg zakt de temperatuur weer van 26 gr naar 16 gr, maar dat is wel in een regenbuitje. Tegen de tijd dat wij bij de Durlassboden Stausee zijn schijnt de zon weer tussen de wolken door en omdat ik hier graag even wil kijken stoppen we. Het is een prachtig uitzicht. Er ligt een bergmeer tussen alle pieken in. We kijken met de verrekijker of het nou echt sneeuw is wat we op de toppen zien liggen. Na een korte blik in het winkeltje gaan we weer verder richting Königsleiten. O ja onderweg verbazen wij ons over de koeien die gewoon los !!! langs de weg lopen. Als er een koe oversteekt moet je natuurlijk vol op de rem. In Gerlos gebeurt het dus ook en staan we stil omdat er ineens een koe oversteekt. De 2e blijft bij de bushalte staan ... zou die ergens op wachten ?  Rond 15.00 uur rijden we Königsleiten weer binnen. Samen met Carlo werk ik al wat droge was weg en ik neem eens een lekker bad. Da's ook vakantie. Dat je daar gewoon de tijd voor kunt nemen. Om 18.00 uur gaan we weer uit eten. Het menu bestaat vandaag uit Mexicaanse bonensoep vooraf, hoofdgerecht is gepofte aardappel, frietjes, verse sperzieboontjes met spekjes en buiten staat de kok vlees te grillen. Je mag kiezen wat je wilt, van alles wat mag ook. Er is gemarineerde kipfilet, filetlapje of braadworst. Lars heeft vandaag weer een snitzel bestelt van het kindermenu en ... hij eet alles op ! Als toetje krijgen we vandaag apfelstrudel met vanille-ijs. En hoppa weer een kilo erbij. Maar echt het eten is hier ontzettend goed. Na het eten gaan we weer naar ons appartement. Lars gaat nog even douchen en Carlo zit nu achter de playstation (ja die is ook mee !). Ik werk mijn blog bij en zo is er weer een dag voorbij. Jammer dat het zo snel gaat. Inmiddels is het buiten echt koud geworden en het regent hier flink. Maar voor morgen is weer heerlijk weer voorspeld dus wij vinden dit niet erg. Welterusten voor iedereen !!!