Zaterdag 26 juli 2014

26 juli 2014 - Baix, Frankrijk

Zaterdag 26 juli 2014

We zijn er redelijk vroeg uit en vertrekken na de rest van de schoonmaak rond 12,00 uur richting de Ardeche. Als we een dikke 130 km hebben gereden zien we een hele donkere lucht hangen. O o ..... We zijn in Lyon als het werkelijk begint te hozen. Carlo ziet soms letterlijk geen hand voor ogen. Het knetterd van de onweer en we zien het verschillende keren links en rechts van de snelweg inslaan. Omdat het rond Lyon toch vrij heuvelachtig is en er veel tunnels zijn wordt het al snel een avontuur om zo'n tunnel te nemen. Het water spat tot boven het dak van de auto op. We zijn net op tijd de stad uit. We hebben de radio aan staan op 107,7 FM de radiozender van de route de soleil en wat ik er een beetje uit op kan maken staan er op de wegen naar Lyon toe en af nu dikke files. En al snel belanden we er midden in. Dus en file rijden en nog steeds verschrikkelijke regen en onweer. We willen eigenlijk nog even stoppen maar het wordt een lunch achter het stuur. Carlo is het al snel beu. We rijden NOOIT maar dan ook NOOIT meer op zaterdag Jo. pfff het zit niet mee als we reizen. Op het moment dat we de snelweg afrijden wordt het droog, we rijden nog een kilometer of 5 door en......het heeft hier helemaal niet geregend ?????? Raar maar waar. Na nog 5 kilometer staan we aan de receptie van Le Merle Roux in de brandende zon. Tja .... het heet hier niet voor niks de oven van Frankrijk denken we maar. We zagen de laatste kilometers al wel weer bordjes van nog een Hyper U. Oke ! Daar gaan we morgen weer boodschappen doen. We halen de sleutel van ons huisje op. De route naar boven, want ja het ligt weer op een berg. Na een paar minuutjes stijgen zien we een aantal heel mooi chaletjes liggen ... wauw zou het een van die zijn ? En ja hoor na een beetje spookrijden ahum .. komen we bij de parkeerplaats. We stappen het terras en de veranda op en wauw ..... wat een prachtig uitzicht. Binnen ook al zo mooi, hier gaan we het wel even uithouden hoor. We richten alles een beetje in en halen frietjes en een frikandel bij het restaurantje. De beheerder van het restaurant is Nederlands ! Toch wel makkelijk ! We wilden eigenlijk eten maar het blijkt dat we hadden moeten reserveren, dus dan maar frietjes afhalen. We nemen er een lekker ijsje na bij.
We genieten op het terras en de veranda van de avond. En ik typ eens even mijn reisverslag van vandaag. Hopelijk heb ik morgen ergens WIFI want het blijkt dat ze op Le Merle Roux een storing hebben sinds gisteren ... Het is nu bijna 11 uur we gaan allemaal naar bed. Morgen weer een nieuwe dag. Dag lieve lezers !