Donderdag 1 augustus 2013

1 augustus 2013 - Wald im Pinzgau, Oostenrijk

Vandaag werd ik wakker gemaakt om kwart voor negen. Carlo was natuurlijk als eerste uit bed, hij had honger ! Lars en ik ook. Dus opstaan en even wassen en weer aan het ontbijtje. Na het ontbijt zetten we nog even een bakje koffie voor op het balkon. De lucht is echt strak blauw, ik maak snel nog een panorama shot van het uitzicht, bij de foto's bestaat ie uit 4 foto's.  Gisteravond nog heerlijk sterren gekeken. Wat zie je er hier veel meer dan thuis ! Na de koffie dalen we weer af naar het Zillertal richting het mooie zwembad van Fügen. De weg wordt ons steeds bekender en Carlo durft de bochten met wat meer vaart te nemen. Wat een goeie chauffeur is hij toch. Ja beter als ik dat geef ik graag toe. Onder in het Zillertal nemen we eerst de verkeerde afslag en rijden nu juist de verkeerde kant op. Maar in het eerstvolgende dorpje draaien we en rijden nu wel richting Fügen. Na zo'n 40 minuten spot Lars langs de weg al de glijbanen. Da's mooi want we hadden geen exact adres. Niet dat dat wat uitmaakt want die navigatie ...... laten we zeggen dat ie niet echt tot zijn recht komt hier. Ik kijk voortaan voordat we weg gaan op de kaart dat werkt net zo goed. Die dorpjes hier zijn niet zo groot en als er iets bijzonders te zien is staan er in het dorp echt bordjes die je de weg wijzen. Rond 11.15 uur parkeren we onze auto op de parkeerplaats. We pakken onze spullen en gaan ons omkleden. Voor 13 euro zijn we binnen ! We willen eigenlijk nog een paar ligstoelen huren maar helaas die zijn allemaal al op. Als we zijn omgekleed zoeken we een mooi plekje tegen een hellingkje en spreiden onze handdoeken uit. De zon brand fel aan de knalblauwe hemel en insmeren is het motto hier. Lars springt er zo in. Brrrrr het water is hartstikke koud !!!! Lars heeft het prima naar zijn zin. Onze waterrat. Er is ook een terras bij met een selfservice restaurant waar je vanalles kan krijgen. Handig voor een kopje koffie en wat lekkers. We zonnen, zwemmen en genieten. De temperatuur stijgt snel en rond 15.00 uur is het 35 graden. Om kwart voor vier vinden we het mooi geweest. We gaan weer klimmen richting Königsleiten. De temperatuur in het Zillertal 35 graden. In Gerlos moet Carlo nog vol op de rem voor een landgenoot die een overstekende koe ontwijkt !!! Het blijft raar hoor die beesten die zomaar oversteken. Om half vijf parkeren we de auto in de ondergrondse garage en zoeken ons appartementje op. De temperatuur in Königsleiten 27 graden !! Het scheelt gewoon weer 8 graden of je op de berg of in het dal bent. Maar op zo'n hete dag is het hier heerlijk !!!!

Carlo en ik hebben dorst en we besluiten die blikjes bier die we bij de supermarkt hebben gekocht eens open te trekken. Alleen gewone bierglazen hebben we hier niet. Oke ! Dan worden het dus bierpullen want die zijn er wel. Ha ha ! Carlo moet er een foto van maken. Als de dorst is gelest gaan we allemaal even douchen en kleden ons aan voor het avondeten. Donderdagavond is altijd fondue avond in de Sterngücker. Zoals gebruikelijk is het weer heerlijk. We krijgen eerst een lekker tomatensoepje en dan word ons pannetje aangezet. Wat leuk die fondue op tafel. We krijgen een bord met stukjes biefstuk, kip en varkensfilet om zelf te maken en een schaal met allemaal lekker sausjes, frietjes, gebakken aardappeltjes en gekruid stokbrood. Je raad het natuurlijk al. Alles gaat weer op. Dan krijgen we ook nog een lekker toetje. Vanille ijs met geflambeerde frambozen, dat noemen ze hier Heisse Liebe. Met een ronde buik gaan we weer naar ons appartement. Ik werk mijn blog weer bij en Carlo en Lars chillen op de bank en voor de tv. We hebben echt het gevoel dat we al heel lang vakantie hebben. Nog even genieten lieve lezers !! Bye bye tot morgen weer !

1. Kaatje:
    hey vakantiegangers
    wat is het toch iedere keer weer leuk om jullie vakantieverhaal te lezen. Elk avond even op de laptop om te kijken wat jullie die dag weer gedaan hebben en natuurlijk de mooie foto's.Nog een paar dagen en dan zit het er alweer op, ik zal de verhalen zeker missen! Terwijl ik dit typ loopt frank langs en ik moet van m zeggen dat jullie maar snel weer naar huis moeten komen want hij mist jullie ha ha. Volgend jaar toch maar weer met z'n zessen???
    lieve groetjes van ons en tot gauw x
  2. Marja:
    Hallo vakantiegangers.
    Geweldige verhalen, herkenbare foto's' vooral van de Krimml. Het IS daar ook zo mooi. De camping in Fugen is voor ons ook bekend terrein, daar hebben we 3 nachten gekampeerd en gegeten, lekker. Wim liep net hier langs en zei dat jullie gerust nog even kunnen blijven, hij niet Carlo (nog) niet. Wie weet.........over een tijdje !?!
    Geniet er nog mar efkes van, doen wij het hier in Bergeijk tot 30 september.
    Tsja' altijd baas boven baas........!!
    Groetjes van onze Wim en mij natuurlijk. En de complimenten van je oudere broer voor het rijden in de bergen, dat je dat durft !! Knap hoor :-)
  3. Jannie en arendina:
    1 augustus 2013
    Ha vakantiegangers! Wij zitten heerlijk op jullie terras jullie vakantieverhallen te lezen! Wat leuk, we genieten ervan! Hier was t vandaag 32 graden! Topvakantieweer! Jannie kan niet mailen wegens laptopproblemen... geniet vsn het laatste vakantiestukje! Hier in Veghel wordt er alcweer naar jullie uitgekeken! Lieve groet van Jut en Juul!