Dinsdag 29 juli 2014

29 juli 2014 - Baix, Frankrijk

Dinsdag 29 juli 2014

Het is weer druilerig en grijs buiten. Via Whatsapp hoor ik van mijn schoonzus dat het in Nederland wel zonnig is en 27 graden. Tja ... we zullen het er mee moeten doen. We besluiten na het ontbijt naar Montelimar te rijden. De hoofdstad van de Nougat. Zonder navigatie (ik ben denk ik betrouwbaarder :-)) rijden we rond 12.00 uur het centrum van Montelimar binnen. De weg er naar toe was prachtig. Montelimar ligt overigens niet meer in de Ardeche maar in het departement de Drôme. We zijn nog over de rivier de Rhône gekomen. En allemaal schilderachtige dorpjes waarvan er ook enkele als werelderfgoed zijn aangemerkt door Unesco. Montelimar blijkt een echte oude stad te zijn. Met veel markante gebouwen die echter ontzettend slecht onderhouden worden. Het oude theater is jammerlijk vervallen. Lars merkt terecht op dat dit in Nederland niet zo zijn gebeurd. Ik ben het met hem eens. We eten wat lekkers bij een boulangerie en drinken café au lait op een terrasje onder de luifel. We vinden ook nog de prachtige kerk uit de 14e eeuw. Altijd apart als je in een stad een kerk binnen loopt .... ineens is het doodstil. We steken zoals altijd een kaarsje op voor Opa Hartman en Carlo Passier. Vaste prik in onze vakantie. Er is ook een of andere moderne kunstenaar actief geweest in Montelimar want overal komen we afschuwelijke kunst tegen. Zo lelijk dat het grappig is.(zie foto's) In de campwinkel gaan we op zoek naar koffiemelk maar dat kennen ze hier niet. We kopen een krantje en crossen de berg weer op. Ik ga mijn blog bij werken want ik heb al even niks meer geschreven. Moet ik vanavond maar met Lars naar beneden onderaan de berg want alleen daar hebben we WIFI ! Vanavond weer een lekker potje koken in onze chalet. Ik kan ook nog even de wasmachine aanzetten. Ik hoop echt dat we morgen beter weer krijgen. IK WIL ZON !!! Dag lezers tot gauw !

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade