Zaterdag 3 augustus 2013

3 augustus 2013 - Halsenbach, Duitsland

Vanmorgen om 7.00 uur opgestaan. Om 8 uur waren we helemaal klaar om te gaan ontbijten. We waren de tweede tafel in het restaurant. Ja we kunnen ook wel eens vroeg zijn. De auto was al vol gepakt en de tandenborstels en tandpasta zaten in mijn tas. Nog even een goed ontbijtje om de dag te beginnen, tandenpoetsen en wegwezen. We checken uit en nemen afscheid van de vriendelijke mensen van de Sterngücker. Wie weet komen we nog eens terug, want dit was toch wel goed bevallen hier. Om half negen rijden we richting Zillertal. Nou we zijn benieuwd wat die pikzwarte zaterdag ons gaat brengen. Op naar Halsenbach in de Hünsruck Duitsland. Het gaat voorspoedig om 9.50 uur rijden we Duitsland binnen. De ring om München geeft wel wat stau maar zo stil staan als we eerder hebben gehad nee dat niet. We schieten best lekker op en om half een schieten we ergens bij Frankfurt de snelweg af. We nemen een hamburgertje bij de Burger King en strekken even de benen. Na een half uurtje zijn we weer onderweg. We stoppen nog twee keer ook om even te wisselen van chauffeur. Om kwart over vijf rijden we de snelweg af naar Halsenbach. Nu nog 4 kilometer. Dan zijn we bij der Alte Posthof. Nou Alt is het wel ja. Beetje vergane glorie dit maar goed. De mensen zijn vriendelijk. Een van de medewerkers gaat ons voor naar onze kamer. We zitten in een soort aangebouwde garage. We moeten met een steile wenteltrap aan de buitenkant omhoog. De onderste verdieping zijn garageboxen en wij slapen daar dus boven. T is allemaal een beetje een rara constructie maar goed. De kamer is groot met 5 bedden erop een zitje, TV en heel belangrijk WIFI !!!! Ha ha. We zetten alle bagage op de kamer en Carlo zet de auto achter op de plak. We gaan eerst maar eens iets eten in het restaurantje. Er zijn nog meer gasten. Het restaurant is ook allemaal vergane glorie maar ze hebben schnitzel, cordon bleu en voor Lars iets van de kinderkaart. En de frietjes zijn lekker. We maken nog een salade aan de saladebar. Carlo hoeft niks na ha ha ! Dat zegt genoeg. Maar ja het kost ook bijna niks. Inclusief drank zijn we voor 27 euro klaar. We gaan naar de kamer en springen onder de douche. De vloer van onze kamer kraakt ontzettend. Ik heb ook het idee als je flink er op zo springen dat je er een gat in zou kunnen maken maar goed er slapen hier vaker mensen dus het zal wel meevallen. Carlo vindt op de tv een zender waar ze motorcross uitzenden dus die is op een hoekje van de bank geïnstalleerd. Lars zit op zijn DS Mario te spelen en ik ben mijn blog weer aan het bijwerken. Zo nog even de foto's erop zetten. T is hier wel warm. We hebben alleen ondergoed aan. Vannacht lekker slapen, morgen eens kijken wat we voor ontbijtje krijgen en dan knallen we naar huis. Ik sluit morgen het blog van deze vakantie af als we weer thuis zijn. Bedankt lieve lezers en ik vond het super leuk om een blog bij te houden. Volgende vakantie maar weer denk ik. Wie weet reizen we dan weer met Frank, Karin en Roy want eigenlijk hebben we ze wel gemist deze reis. Hoe vaak we wel niet gezegd hebben "O dat hadden Frank en Karin ook leuk gevonden .. of Roy heeft vast nog nooit zo'n hoge bergen gezien. Welterusten voor straks ! Tot morgen weer !