Donderdag 24 juli 2014

24 juli 2014 - Châtillon, Frankrijk

Donderdag 24 juli 2014
Vandaag zijn we redelijk op tijd wakker geworden. Na een ontbijtje zijn we op weg naar de Cascades des Herisson. Ik heb mijn mannen al voorbereid want ze zullen moeten klimmen vandaag. De eigenlijke wandeling is er een van 3,5 uur. Omhoog ! Ze zuchten al bij voorbaat maar ze gaan mee dus ik klaag niet. De navigatie speelt ons weer parten want ook al zeggen de bordjes dat we inderdaad richting de Cascades gaan onze Gabi blijft zeggen dat we een U-bocht moeten maken, omkeren dus. 'T is eigenlijk te gek voor woorden maar mijn chauffeur luistert braaf alhoewel ik beweer dat we wel goed gaan. Dus we gaan weer terug .... zien dat de bordjes toch echt aangeven dat we wel deze weg moeten hebben en keren weer om. Ik zet Gabi Garmin uit. Ze snapt er weer niks van. We volgen de bordjes en komen keurig bij een parkeerplaatst uit aan het begin van een kloof. Vanaf hier moeten we te voet. Het is niet al te warm gelukkig, we hebben een goede dag uitgekozen. Als Carlo ziet dat er ook nog een restaurantje bij is en Lars ziet dat er straks een lekker ijsje wacht zetten ze beiden de pas erin. Oke ! Het zit mee vandaag. Meteen al slingeren we langs een mooi helder stroompje het bos in. Na een kleine 20 minuten horen we al het bulderen van de eerste (en ook de grootste) waterval. Wauw toch wel mooi ! Gelukkig ! Maar ik wil graag nog een stuk omhoog want er zijn er meer. We klimmen (best pittig hoor !) langs de watervallen omhoog. Na nog een klein kwartiertje staan we inderdaad boven op het plateau waar de eerste waterval naar beneden raast. Vol goede moed gaan we verder omhoog. Het wordt nu wel erg steil. Er hangen touwen om je aan vast te houden als je weer naar beneden moet dus dan weet je het wel. Dan komen we langs de tweede cascade. Ook mooi maar de eerste was duidelijk de mooiste. We kunnen nog 5 km omhoog maar ik vind het mooi geweest. Het pad is glad en we moeten nog terug omlaag ook. We draaien om en klimmen weer naar beneden. Goed voor de spiertjes !! Gelukkig komen we ook zonder ongelukken weer redelijk snel beneden. Ik heb heb natte haren van het zweten. Carlo's rug is nat omdat ie de rugzak heeft gedragen. Lars is nog het fitste van ons drietjes en dat voor zo'n digitaal kind. Bij het restaurantje kiezen we voor een frietje en een broodje worst en Lars uiteraard voor een ijsje.
We hebben er voor gewerkt. Na het eten stappen we weer in de auto. 'T is nog vroeg in de middag en we besluiten ook nog een kijkje te nemen bij Lac du Chalain. Al weer zo'n mooi meer. Het stikt ervan hier. We parkeren de auto bij Camping La Pergola. We lopen een stukje langs het meer en besluiten even de camping te bekijken. Wauw ! Dat ziet er mooi uit. Maar ja het is ook een 4 sterren camping en die van ons maar 3. Verschil moet er zijn. Mochten we hier nog eens terug gaan dan is dit misschien wel wat. Als het te betalen is tenminste want dat valt geloof ik wel tegen. We rijden terug naar de camping, pakken snel onze zwemkleren en springen nog even lekker in het zwembad. Heerlijk na alle inspanning !!! Verkoeling. Ik mag mijn kookkunsten weer eens vertonen in de caravan. We eten lekker hollands vandaag. Hamburger, gebakken aardappeltjes en bloemkool.
Morgen gaan we er nog een leuke laatste dag van maken want zaterdag trekken we verder naar de Ardeche ! Ook wel weer zin in. Omdat de WIFI op de camping er uit ligt typ ik mijn reisverslag in de caravan. Ik hoop dat ik het er morgen op kan zetten inclusief foto's. Dag lezers tot morgen of overmorgen.