Dinsdag 22 juli 2014

22 juli 2014 - Châtillon, Frankrijk

Het weer is beter dan gisteren hoor. Het regent nog steeds maar niet meer zo hard. Tja je moet toch een beetje optimistisch blijven niet dan ? We gaan er op uit regen of geen regen. Na het ontbijt van croissantjes en stokbrood nemen we de paraplu's en gaan weer richting Lons sur Saunier. We willen eigenlijk naar een mooi middeleeuws plaatsje dat volgens de receptie echt mooi is maar we rijden de afslag voorbij.
Omdat we het centrum van Lons sur Saunier toch nog niet gezien hebben besluiten we eerst daar naar toe te gaan. Na wat zoeken stallen we de auto vlak bij het centrum en lopen de stad in. De meeste winkels zijn gesloten tot 14.00 uur maar we lopen een rondje door het centrum. Mooi oud stadje. We vinden een winkelstraat die helemaal onder arcades loopt en da's lekker als het regent. We lunchen in een leuk klein koffietentje.
Lars zag gisteren al reclame borden voor een Hyper U, omdat we van andere jaren wel de Super U kennen gaan we er vanuit dat dit een MEGA supermarkt moet zijn. Dat willen we ook nog wel even zien. Lars is nog op zoek naar nieuwe blikjes voor zijn energy verzameling dus we volgen de borden Hyper U. En inderdaad na 10 minuten staan we voor een MEGA grote supermarkt. Ze hebben alleen geen nieuwe energy blikjes maar goed er blijft natuurlijk wel iets anders lekkers aan 'm plakken dat snap je wel. We verlaten Lons sur Saunier weer om nu wel op zoek te gaan naar dat mooie middeleeuwse dorpje genaamd Le Baume de Messieux. We volgen nu de bordjes want op de navigatie is het dorpje niet te vinden. We rijden op een vlak stuk weg van de hoofdweg af en volgen de bordjes en ..... ineens duiken we een kloof in op een super smal weggetje. We verbazen ons er over dat er ineens een kloof
is terwijl het landschap zo plat leek. Het is inderdaad een heel mooi oud dorpje maar het plenst weer behoorlijk, we stappen even kort uit en besluiten toch maar weer de klim omhoog te maken. Wellicht kunnen we nog een keertje terugkomen als het weer wat beter is. Na twee rondjes te hebben gereden door het dorpje vinden we weer de weg naar boven. En ineens is het weer zo plat als wat. Rare omgeving hoor wel mooi trouwens ! We rijden terug naar de camping nog steeds in de regen. De huiskok en reporter gaat eens zitten voor een update (zie hier het resultaat !!!) en ik ga beginnen aan de spaghetti. Eigenlijk wel grappig we zijn in Frankrijk en wat hebben we tot nu toe gegeten ... italiaans (pizza) ... chinees (Beef Shanghai) en nu weer Italiaans (pasta). Ik hoop 1 ding dat ik morgen kan schrijven dat we de zon weer eens hebben gezien. Tot morgen !